donderdag 17 augustus 2017

Throwback Thursday; Jacobite Steamtrain

Omdat gewoon niemand meer meedoet aan de Thursday Challenge (wat best jammer is, die tweewekelijkse challenges zijn gewoon de nekslag geweest) ga ik zelf maar wat bedenken;
een Throwback Thursday. Of dat wekelijks terug gaat komen weet ik nog niet, maar in ieder geval leek het me wel leuk om een foto uit te kiezen van 'way back when' en daar iets over te vertellen.


Deze foto is genomen boven op een heuvel bij de Glenfinnan bridge in 2005. Het was de tweede keer dat ik met mijn toenmalige man in Schotland op vakantie was en deze keer waren we met de kinderen een rondreis aan het maken door heel Schotland. Even hiervoor hadden de jongens in de locomotief gezeten bij de machinist die ons zag staan en vroeg of we kaartjes voor de trein hadden. Op ons 'No we don't' zei hij dat we naar hem moesten komen en dat de boys dan in de locomotief mochten komen kijken.

De kids binnenin de locomotief van de Jacobite Steamtrain

Oudste zoon wilde graag de stoomfluit laten klinken maar dat mocht niet, maar zo beloofde de man, als hij op de brug reed dan zou hij heel hard de stoomfluit laten klinken (wat hij dus ook deed) maar dan moesten we wel nu weg wilden we er op tijd zijn! Van Fort William af was het nog een eindje rijden, maar ex reed snel. We waren mooi op tijd. Man met kids stond op de heuvel en ik stond onderaan de brug. (foto is dan ook door hem gemaakt) (Het was onze eerste digitale camera en ik schoot die vakantie nog zo'n 6 rolletjes vol)
Voor we van het perron van Fort William weggingen vertelde de man dat hij van alles meemaakte met toeristen die zich uitdosten als Harry Potter figuren, vooral Amerikanen. Dat had je nog niet de eerste keer dat wij in Schotland waren in 1992. Toen was nog alles een film locatie zoals nu.

© KH

3 opmerkingen:

Patsfotos. zei

Hoi Kati.

Super foto van die stukje landschap en de stoomtrein.
Mooie herinneringen.

Groettie van Patricia.

Anoniem zei

Dat is de route die ik gereisd heb in 1984. Vanaf Mallaig via Fort William naar Glasgow. Het is m.i. de mooiste treinreis die ik ken. Helaas reed de stoomtrein toen nog niet en reisde ik in een British Rail trein. Maar de stoelen waren goed en het uitzicht was fenomenaal. Echt een aanrader om te doen! Ook vise versa. Vanuit Mallaig varen veerponten naar Skye. https://www.calmac.co.uk/destinations/skye

Voor wie dit gaat doen: zorg dat je minimaal 8 ogen hebt, zoals een spin. Anders zie je beslist niet genoeg. :))

Kati zei

Heel mooi is het daar Patricia :)

Elidir, de kaartjes voor de stoomtrein zijn niet te betalen bijna, zeker niet na de Harry Potter hype. Dus dat gaat m niet worden denk ik. ook niet met een gewone trein!