maandag 5 augustus 2013

Boomblauwtje

Er zijn niet veel vlinders deze zomer. Jammer genoeg! Aan mijn bloemrijke tuin kan het in ieder geval niet liggen. Gelukkig kwamen er gisteren 2, voor mij onbekende, vlinders de tuin in vliegen. Natuurlijk ging ik er meteen op af met mijn camera. Van ver had ik ze al zien dartelen om elkaar heen en leken ze me al enigszins blauw. Ik vermoedde al dat het blauwtjes waren en van dichtbij zag ik inderdaad dat het zo was. Maar wát voor blauwtjes. Even kijken op Google leverde al snel het resultaat: Boomblauwtjes.


Boomblauwtjes op mijn karmozijnbessenstruik


De meeste blauwtjes hebben zo'n grappig wipneusje


Veel insecten en ook vlinders houden van de bloem van de karmozijnbes


Jammer genoeg vlogen ze snel weer weg, je zult ook zo'n camera voor je wipneusje krijgen.

© KH

1 opmerking:

Bas. zei

maar je hebt deze vluggerts toch maar mooi te pakken.