woensdag 27 maart 2013

Sehnsucht

“It almost hurt me . . . like a bird in a cage when the other birds of its kind are flying home . . . to find the place where all the beauty came from—my country, the place where I ought to have been born. The longing for home.” - C.S. Lewis
Op mijn katiskrabbels heb ik het er ook al over, soms knaagt het. Dan zie ik beelden op tv, of internet en dan kan ik er niet meer onderuit. Ik heb intense heimwee, verlangen naar mijn meest geliefde land ter wereld. Het woord Sehnsucht komt er nog het dichtste bij want een gewoon verlangen is het niet, het is intenser, dieper, pijnlijker. Zo'n heimwee te hebben dat het diep van binnen zeer doet, kan dat? Ik denk van wel.

Het is alweer zo'n 5 jaar geleden dat ik voor het laatst in mijn geliefde Schotland was. Gelukkig neemt mijn moeder mijn zus, petekind en mij mee in mei voor een lang weekend naar Londen. The next best thing want het is de UK! Dan kan ik weer even sfeer proeven. Het land, de mensen, ik hou er zo van. En ooit, in dit leven of het volgende, zal ik er zelf mogen wonen... ooit. Tot die tijd zullen we het met foto's moeten doen of af en toe een tripje erheen.


Eilean Donan Castle


Brough Bay


Edinburg Castle and fountain


Klok Edinburgh


Highland Cows aan het afkoelen op Ardnarmuchan (die dag was het 30 graden!)


Glen Etive, Glencoe


Loch Etive

© KH

1 opmerking:

Bas. zei

Ik kan mij voorstellen dat je hiernaar verlangt,het is ook een heel bijzonder mooi land.