zondag 20 januari 2013

Tuinvogeltelling

Dit weekend is het Tuinvogeltelling. En terwijl ik bezig was met tellen, vloog het af en aan! Er kwamen vogels die normaal het lef niet hadden in mijn tuin te komen. Nu hielp het ook wel dat ik een hoop doppinda's gestrooid had denk ik. Kauwen, Kokmeeuwen en de 2 Eksters die er normaal wel zijn, hadden vriendjes mee genomen! De mussen trokken zich verontwaardigd kwetterend terug in de heg. Hen niet gezien met die grote vogels in de tuin. Turkse Tortels, Houtduif, de merels vlogen verontwaardigd op, hoe durfden die grote beesten zich te laten zien in hun tuin! Maar ik stond in een hoekje met mijn nieuwe Nikon verlekkerd te knippen. Het is nog even wennen hoe die nieuwe camera reageert, maar het is wel een hele fijne! De telelens van Lief zijn oude Nikon kan er ook op. Dat scheelt! Omdat het een heel verschil is met mijn Panasonic Lumix en ik geen extra lenzen gewend ben, moet ik nog even oefenen met instellen en dergelijke, maar dat is nou net het fijne van een digitale camera. Schiet maar raak en lukt het niet, wissen maar! Het zijn niet de scherpste foto's die van de vogels, maar met door het raam fotograferen krijg je ook niet het beste resultaat.
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Ik ben in ieder geval weer heel gelukkig nu ik er weer op los kan knippen! :)


Deze foto van de kokmeeuw heb ik wel helemaal bijgesneden met Picasa


En deze ook


De meeuwen en eksters vlogen af en aan


Ekster neemt een duikvlucht naar de doppinda's

Gisteren heb ik uiteraard al geoefend met de camera toen ik hem kreeg:


Chinese Lampionnetjes in de sneeuw


Orchidee

© KH


1 opmerking:

Bas. zei

wat voel je je rijk weer met een camera in je handen.nou wij wensen je hier heel veel plezier mee en ook een telelens erbij nou dat word genieten.