vrijdag 18 januari 2013

Nieuwe camera

Het is niet anders, ik moet een nieuwe camera. Mijn oude is overleden. Helaas. Maar nu ik al weer een hele week zonder camera zit, mis ik hem. Het verlengstuk van mijn arm. Er ligt sneeuw en ik loop buiten zonder mijn camera, er zitten vogels buiten in diezelfde sneeuw en ik heb mijn camera niet bij de hand. Ik mis wat.
In deze tijd van crisis moet je elk dubbeltje omdraaien. Ik weet het. Maar toch... ik koop zelden tot nooit wat voor mezelf. Altijd is dan de een, dan de ander aan de beurt. Iedereen heeft een nieuwe laptop, voor school, voor het werk, maar ik zit nog met een hele oude die vaak zegt: doe het lekker zelf!
En dan nu die camera. Ik wik en ik weeg. Zal ik? Ik heb met een vriendin die bij Panasonic werkt het er al over gehad, wat doe ik? Een nieuwe, soortgelijke camera?

Tot gisteren deze reclame voorbij kwam. Niets vermoedend zat ik met mijn smartphone te spelen, wat ik vaker doen tijdens een reclameblok, en ineens hoor ik vaag iets over camera's. Ik kijk op en zie de reclame voorbij komen die ik al honderd keer gezien moet hebben. Het is me nooit eerder opgevallen denk ik, omdat ik het nooit eerder nodig had. Ik had immers een camera. Natuurlijk wilde ik een betere maar ja, als je er 1 hebt...



En ineens denk ik: Deze wordt het, deze is het, deze wil ik! Ik wilde altijd al een spiegelreflexcamera, een camera met een grotere lens, die meer kon. De mijne was goed, goed genoeg, maar eigenlijk wilde ik wel wat meer. Het was niet eerder nodig, ik hád er toch 1!? En nu, nu heb ik een nieuwe nodig. Ik kijk op en daar is hij, op tv, mijn nieuwe camera.
Ik slaap er een nachtje over, denk ik. Mijn moeder heeft mij dan wel wat geld gegeven voor Kerst maar het hoeft niet op he! Maar toch, die camera, hij blijft in mijn hoofd rondspoken. En ik kijk op internet en vergelijk prijzen en mijn meest favoriete bedrijf is weer de goedkoopste. Vandaag besteld, morgen in huis. Dus als het meezit heb ik hem morgen al! Ik kán niet wachten! Stuiterend op mijn stoel zit ik 'in blijde verwachting' van mijn nieuwe camera!




Ik berg mijn oude trouwe Lumix op. Niet meer te repareren waarschijnlijk of voor een bedrag groter dan een nieuwe camera.
Bedankt voor zoveel jaren trouwe dienst en zoveel mooie foto's!

© KH

6 opmerkingen:

Bas. zei

Nou ik hoop dat je er heeeeeel veel plezier van gaat hebben (weet ik wel zeker) en ik hoop dat je vannacht er heerlijk van gaat dromen.

Senna zei

Dat is een hele mooie camara!
Heel veel plezier ermee.

Groetjes Senna

Digitaalfoto-album zei

Heel veel plezier met je nieuwe camera. En geloof me, er gaat een (nieuwe) wereld voor je open. Je foto's zullen zoveel mooier worden!
Echt waar!
Een goede nachtrust in ieder geval!
Groetjes, Sandra

Kati zei

@ Bas, korte nacht zonder cameradromen en nu maar wachten! ;)

@Senna, dank je wel, ik ben heel benieuwd. :)

@ Sandra, dat geloof ik graag. Ik kan niet wachten!

Helma zei

Als het goed is moet je hem dan nu in huis hebben.
Heel veel plezier met je nieuwe camera. ben nu al benieuwd naar je eerste plaatjes :-)

An zei

Ik lees het pas nu, maar gefeliciteerd met je nieuwe camera! Daar ga je echt veel plezier van hebben!