woensdag 21 november 2012

Vlaamse Gaai

We zaten zondagmiddag rustig in de kamer toen ineens een prachtige Vlaamse Gaai neerstreek in de tuin. Ik had de dag ervoor een nieuwe krans neergehangen, vol met pinda's en zonnebloempitten. Daar had hij een oogje op. Hij zat op het dak van het tuinschuurtje te loeren. Zien jullie mij? Blijven jullie wel zitten? Niet bewegen hoor! Langzaam maar zeker kwam hij dichterbij. Eerst op de schutting, daarna op het ijzer van de hanging basket, nu dienst doende als hanger van de krans. Nog even kijken, wij zitten stil, doodstil, alleen ik zit achter mijn camera, een beetje ongemakkelijk om eerlijk te zijn, want ik wil hem toch echt wel op de foto proberen te krijgen. Daarna springt hij op de krans en begint te rukken en te trekken. Hele pinda's haalt hij eruit. Soms slikt hij ze zelfs met schil en al door! Hij vliegt weg en komt weer terug. Iedere keer iets brutaler. Mijn camera maakt overuren, maar ik durf niet dichterbij te komen. Allemaal door het raam heen. Niet ideaal maar het moet maar. Een telelens heb ik niet, gewoon met mijn Panasonic Lumix, zoals altijd.

Bij het bekijken vanmorgen van de foto's viel het resultaat niet tegen, natuurlijk waren er een paar bij die bewogen waren, maar ja, zo'n gaai zit nu eenmaal niet stil, ook niet voor mij met mijn camera! :-)
Maar wat een mooi beest!

















© KH

6 opmerkingen:

Rijnmeermin zei

Ik geniet telkens weer van jouw ontzettend mooie foto's. Ze leveren mijmerende momenten op!

Senna zei

Knap dat je zulke mooie foto's hebt kunnen maken door het raam. Vooral de 5e; Super! Jammer dat niet alle foto's scherp zijn, maar wel leuk om te zien.

Groetjes Senna

Bas. zei

dit is heerlijk genieten,maar je kan gewoon vragen of ze willen poseren hoor(niet dat ze het dan gelijk doen,maar het scheelt een heel stuk.(soms)

Kati zei

Dank je voor t compliment, Rijnmeermin.

Senna, het valt niet mee met n bewegend model. :) ik heb nog geluk dat er n paar scherpe bij zaten. ;)

Bas, zou dat t zijn? Toch ns vragen als ie zich weer laat zien. :D

Helma zei

Heerlijk toch dat deze Gaai in je tuin kwam/. Ik heb er nog maar 2 gezien en dan alleen in de voortuin. Achter heb ik ze nog nooit gezien. ik vind dat blauwe stukje in zijn vleugel echt schitterend. Heel apart beestje.
Mooi ook die krans en dat hoef ik echt niet neer te hangen, want dan is binnen 2 minuten door de kauwen geplunderd.

Groet, Helma

OT AWD is Amsterdamse Waterleiding Duinen ;-)

Ferrara zei

Prachtige plaatjes ondanks de beperkingen die je noemt.
Zo'n krans is hier niet veilig voor klein grut. Jammer!!! Kauwen en meeuwen en hups leeg is ie.