zondag 30 september 2012

Soms moet je bukken om het geluk te kunnen plukken

Die quote gebruikte ik gisteren nog op mijn andere blog en kon ik vandaag meteen toepassen, hoewel ik niets heb geplukt maar wel door de knieën ben gegaan.
Ik had gehoord waar er zonnedauw te vinden was en vanmorgen zijn we op pad gegaan, bewapend met camera. Helaas had ik niet gekeken of mijn batterij nog wel voldoende opgeladen was, niet handig dus.

We zijn gaan wandelen bij Herperduin waar de hond meteen al in het water van een van de meren dook. En al speurend bleek dat langs datzelfde meertje de kleine Zonnedauw stond te pronken. Niet alle foto's bleken bij thuiskomst even scherp te zijn. Maar met hier en daar wat bewerken is het toch wel mooi genoeg denk ik voor plaatsing. En een volgende keer gewoon mét volle batterij terug voor meer foto's van de kleine Zonnedauw.


Geluk zit in een klein hoekje, of in dit geval een klein plantje
Of vele kleine plantjes want er stonden er best wel veel.


Deze had wat gevangen.


Al die druppels, schitterend


Hij was moeilijk te vinden, maar nog lastiger te fotograferen.






Het beetje wazigheid neem ik maar voor lief. Volgende keer beter. Ik ben al heel gelukkig dat ik ze gevonden heb.

© KH

7 opmerkingen:

Senna zei

Er zitten toch een paar hele mooie tussen!!

Bas. zei

ik vind ze voor eind september als de zonnedauw al op zijn mooist geweest is.toch echt heel mooi.

Kati zei

Bedankt Senna en Bas. Ik ga nog n keer rerug als de batterij van mijn camera vol is en dan probeer ik t nog eens. :)

Rijnmeermin zei

Soms moet je uren turen om het geluk te zien. Heel mooi!

A van de Aa zei

Er zitten een paar mooie opnames bij, mijn complimenten.

Kati zei

Bedankt Rijnmeermin en A! :) Ik was er heel blij mee! :)

Helma zei

Toch heb je een paar mooie foto's ervan kunnen maken hoor. Ik weet nog wel hoe blij ik was toen ik voor de eerste keer zonnedauw ontdekte en kon vastleggen. Je weet nu ook waar het is dus kan je je volgende keer daarop instellen ;-)