woensdag 29 augustus 2012

Waterjuffer

Vanmorgen keek ik naar buiten toen net deze groene waterjuffer in mijn tuin landde. Eerst ging ze op het wasrek zitten. Maar toen ik met mijn camera naar buiten kwam vloog ze op en ging ze op de uitgebloeide gele margrieten zitten voor een fotosessie. Waarschijnlijk gewaarschuwd door de andere insecten in de tuin dat ik een natuur paparazzo ben.


Glanzend in de ochtendzon met vleugels die lijken als glas


Al kon ze het niet laten even haar tong naar me uit te steken


Moet dat zo van dichtbij? Ja dat moet, je bent ook zo mooi!


Gracieus niet?


Och vlieg op met je camera!


Mijn mond valt open van verbazing! Ben je nu nog niet klaar!?


Een plaatje is ze daar op die uitgebloeide gele margriet


Vooruit de laatste en dan laat ik je met rust.
Kijk je uit voor dat glinsterende spinnenweb daar tussen de gele margrieten?
En dank je wel!

© KH

5 opmerkingen:

Helma zei

Hoi Kati,

heerlijk als er zo'n juffer in je tuin komt en je ook nog de kans krijgt om hem/haar te fotograferen. Je hebt er een hele mooie serie van gemaakt. Ik hou hier erg van.

groetjes, Helma

Kati zei

Dank je wel Helma. Ik vond t ook erg lief dat zij/hij zo mooi bleef zitten. :)

Bas. zei

heerlijk zo,n tuin waar je onbeperkt visite kan ontvangen,dit is gewoon genieten.

Kati zei

Dat is zeker genieten, Stiefbeen! Elke dag opnieuw! :)

klaproos zei

als een sprookjesfee zo zit hij daar :-)
mooi gevangen kati,
xxx